Shopping i Finland

Nyligen hemkommen från Finland. Fick syssla med min favoritsysselsättning, shopping, hela dagen igår (mycket glad flicka)!. Vad annorlunda det är att shoppa i en stad man inte känner till, fast fantastiskt roligt! Helsingfors har otroligt många shoppingcenter i city, vilket var skönt eftersom vädert inte var toppenbehagligt. Stockman blev nog favoriten, lite NK-aktig, fast större och (tror jag) med fler märken. Många affärer är desamma som här hemma, men det finns såklart en och annan liten boutique och några finska kedjor. HIttade den här godbiten på en finsk kedja som hette säppelää (eller något sådant). Resten jag shoppade var julklapper, och de kan jag ju inte lägga upp bilder på... :)

                                            image30

Matchar min lila grovstickade halsduk alldeles perfekt! Jag älskar de små väskorna, för man hittar alltid allting; amazing. Jag älskar också de stora väskorna, för där får man plats med allting. Hård avvägning... Nu känns det roligt med en liten väska, för det har varit jätteväskor så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0