Varm choklad och Coco Chanel



Man skulle kunna sammanfatta helgen som var med ett enda ord; choklad... Chokladmässan igår och "den-bästa-varma-chokladen-jag-har-druckit-i-mitt-liv", idag. Ett måste när ni besöker Paris: Angelina (226 rue de Rivoli), salon de thé (men även restaurang). Gabrielle "Coco" Chanel hade sin lägenhet på rue Cambon, bara ett stenkast från Angelinas, så när hon inte tog sin kaffe på Ritz, gick hon hit och drack varm choklad med grädde. Beställ en chocolate chaud, luta er tillbaka, njut, spana in alla eleganta damer som fikar och känn er som mademoiselle Chanel!

Kommentarer
Postat av: poseur

är så himla avis på dig och ditt liv!

2008-11-05 @ 06:20:41
URL: http://madeulooktoday.devote.se
Postat av: fashiondarling svarar

Älskar Paris! Det är nästan å jag är lite avis på mig själv! :)

2008-11-05 @ 18:44:39
URL: http://fashiondarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0