Välkommen tillbaka Sandra + Burberry




Välkommen tillbaka till världen måste jag nog säga till mig själv! Nu har jag nästan kommit upp ur mitt arbetskoma... Jag har haft en presentation (om Armani) och lämnat in ett arbete (Agent Provocateur), sovit totalt 10 timmar på de tre senaste nätterna... Nu är det franskaprov som gäller på fredag och sedan lugnar det ner sig.

Jag måste bara kommentera Burberry-kampanjen lite. I min mening är den väldigt riktad mot mass-market; mycket trench, jeans och rutigt. Jag skulle tro att ekonomin är boven här, men jag tror inte att det är någon bra strategi för Burberry. De försökte med mass-market inriktning på 90-talet med rutigt överallt och med katastrof som följd. Märket blev alldeles för överexploiterat och försäljningen sjönk genom golvet.

Jag tror mång modeföretag få passa sig under krisen så att de inte tappar sin exklusivitet. Ingen vill betala multum för lyx som inte känns som lyx.

Kommentarer
Postat av: made u look today

Jag håller med dig helt och hållet :) Coco Chanel råkade väl också ut för det 54..

2008-12-11 @ 06:00:27
URL: http://madeulooktoday.devote.sese
Postat av: Ciao

Ekonomin ja... Vad gjorde Burberry exakt?

2008-12-11 @ 20:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0