Nobelefterfesten

Jag var en sväng på Nobelefterfesten igår kväll (eller natt var det väl snarare). Årets arrangörer var Stockholms universitet och temat var 20-tal/moulin rouge. Blev lite besviken över anordnandet, inte alls som de tidigare festerna jag varit på. Kul att kolla in folks kläder dock, framför allt alla vackra (och några midre vackra) klänningar.

När man talar om Nobelklänningar går det ju inte att undvika att skriva lite om kungafamiljens klänningar. Vackert, Sverige! Drottningen var tjusig i sin röda japanska kreation, inget jag skulle välja, men den passar henne perfekt. Madeleine är den som har fått mest uppmärksamhet med sin bordeaux-röda sammetsklänning. Madde har, som vanligt hoppat på en Hollywood-trend; ena axeln bar. Jag tycker, dock, att Victoria var allra snyggast i sin klänning med färggradient, fantastiskt. Det är något med passformen som, enligt mig, får Victoria att vinna gårdagskvällens klänningsduell.

                      image44
                                                                                                                                           Bild: Aftonbladet
Silvia: ? ? ? ?
Madde: ? ? ? ? ?
Victoria: ? ? ? ? ?+

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0